Hitovi Beldocs festivala u DKC-u

Od 28. do 31. maja

Free solo

Izbor najtraženijih filmova i domaćih dokumentaraca iz programa 12. međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldocs biće prikazan u okviru Hitova Beldocsa u Dvorani kulturnog centra (DKC) Beograda, od 28. do 31. maja.

Tokom četiri dana, u tri termina, od 17, 19 i 21 sat, biće prikazani strani dokumentarci čije projekcije su bile rasprodate tokom festivala, dobitnik nagrade za najbolji strani film “A Lua Platz” Žeremija Gravajata kao i svi filmovi iz srpskog takmičarskog programa koji su bili predviđeni za prikazivanje u ovoj dvorani u okviru Beldocsa: “Na crnoj listi”, “Taurunum Boy”, “Deca proleća”, “To sam što jesam – Gipsy Mafia” i pobednički film “Centar” Ivana Markovića.

Podsećamo, u Dvorani kulturnog centra (DKC) Beograda Beldocs festival je trebalo da prikaže deo svog programa ali je to bilo onemogućeno nakon što je protivpožarna inspekcija zatvorila DKC nekoliko dana pre početka festivala. Kako je tim povodom najavio Stefan Arsenijević, urednik filmskog programa Kulturnog centra Beograda, čim se budu stekli uslovi i dvorana počne da radi, filmovi sa ovogodišnjeg Beldocsa biće prikazani, što se sada i ostvaruje.

Film Centar

U utorak 28. maja na programu su “Splav” (Švedska, Danska, 2018, režija: Marcus Lindeen), srpski “Na crnoj listi” u režiji Sare Marković i Nikole Dragovića i “Slobodan i sam” (SAD, 2018, režija: Jimmy Chin, Elizabeth Chai Vasarhelyi).

U sredu 29. maja, na programu su “Bird On A Wire: Leonard Cohen” (Velika Britanija, 1974, režija: Tony Palmer), srpski “Taurunum Boy” u režiji Jelene Maksimović i Dušana Grubina, i pobednički “A Lua Platz” (Francuska, 2018, režija: Jeremy Gravayat).

U četvrtak, 30. maja biće prikazani: “Papa Franja – čovek od reči” (Švajcarska, Vatikan, Italija, Nemačka, Francuska, 2018, režija: Wim Wenders), i dva srpska filma – pobednički “Centar” Ivana Markovića i “Deca proleća” Dušana Solomuna.

U petak 31. maja na programu su: “Nek mi je bog u pomoći” (Belgija, Francuska, 2018, režija: Yves Hinant, Jean Libon), srpski “To sam što jesam – Gipsy Mafia” u režiji Andrijane Stojković i “Nerešeni slučaj Hamaršeld” (Danska, Norveška, Švedska, Belgija, 2019, režija: Mads Brugger).

Nakon projekcija domaćih filmova biće upriličeni razgovori sa autorima.

Dvanaesti međunarodni festival dokumentarnog filma Beldocs 2019. ostvario je planirano za ovogodišnje izdanje i prevazišao očekivanja što ukazuju utisci stranih gostiju festivala, brojni medijski napisi, kojih je ove godine bilo u rekordnom broju, kao i rast publike. Tokom sedam festivalskih dana, od 8. do 15. maja, premijerno je prikazan 121 film u 16 programa koji su se odvijali u 12 sala, festival je ugostio više od 160 gostiju, što autora filmova, što filmskih profesionalaca koji su bili učesnici Industry programa u kojem su dodeljene nagrade u ukupnom iznosu od 16.500 erva. Zabeležen je porast broja posetilaca festivala, a čak 15 projekcija bilo je rasprodato, među kojima kuriozitet čine rasprodate reprizne projekcije što se retko gde dešava.