Otvaranje Marovskih izložbi u Kulturnom centru Beograda održaće se u ćetvrtak, 14. marta u 19 časova na tri lokacije. Radove će izlagati Đorđe Odanović, Zoran Dimovski, Nadija Mustapić i Toni Meštrović.
Iložba Đorđa Odanovića pod nazivom Ispitivanje dubine biće otvorena u Galeriji Artget, i trajaće do 4. aprila 2019. Kustoskinja izložbe je Milena Marjanović.

Ubedljivost fotografija nenarativnog karaktera na izložbi Ispitivanje dubine, kao uostalom i u prethodnim Odanovićevim ciklusima, ne temelji se na njihovoj simboličkoj vrednosti, jer su one uvek bliže denotaciji nego konotaciji – denotaciji koja samo upućuje na označeni pojam ne ulazeći u sferu konotacije kao mogućih asocijacija. Odanovićeva fotografija donosi osećaj čoveka naspram mesta na kome jeste. Pred njom se percipira senzorijalni eho prostora. I tu smo kod najbitnijeg elementa ovog ciklusa – prostora, to jest treće dimenzije. Odanovićeve fotografije se ne samo gledaju nego se u njih i ulazi posredstvom stare zaboravljene tehnike, stereofotografije, u novije vreme aktualizovane posredstvom 3D filmova koji se i zasnivaju na anaglifima, čiji su koreni upravo u stereofotografiji.
Stereofotografija funkcioniše na načelu po kojem se naše oči nalaze na udaljenosti između 60 i 70 milimetara jedno od drugog. Svako oko gleda iz drugog ugla, a spajanjem te dve slike u našem mozgu dobija se utisak plastičnosti.
Najnoviju seriju Odanovićevih fotografija odlikuje stilska doslednost: na njima nema ničeg slučajnog, nema pada tonusa niti bizarnosti u kompoziciji, zapravo ništa nam ne odvlači pažnju od same dubine. Čvrst oslonac u uznemirujućoj panorami vizuelnih umetnosti našeg doba. (Milena Marjanović).
U Likovnoj galeriji biće otvorena izložba radova Zorana Dimovskog pod nazivom Poklon.

Izložba radova Zorana Dimovskog koja se predstavlja pod nazivom Poklon publiku suočava sa likovno transponovanim verbalnim izrazima, preuzetim iz registra usmerenog na političko upravljanje individualnim i kolektivnim telima. Oni su strpljivim i dugotrajnim manuelnim iscrtavanjem motivski uvedeni u okvire krajnje jednostavnih i kompoziciono svedenih, ali ujedno gestualnim elementima veoma bogatih vizuelnih prizora, koji se, stoga, mogu tretirati i kao indeksni tragovi umetničkog procesa. Na prilično neposredan način ti se prizori otvaraju posmatraču kao totalitet prikazanog, ali ujedno deluju i detaljima koji otkrivaju način izvedbe i dinamiku telesnih pokreta koji su do njega doveli. Da bi se radovi sagledali treba uroniti u detalje i pratiti načine preplitanja i sažimanja kolornih i gestualnih intenziteta, u čijem dinamičkom međuodnosu nastaju polja napetosti kojima je prožeta celokupna površina crteža.
Međutim, to specifično estetsko uživanje koje ovi radovi omogućavaju, ipak nije samodovoljno i u sebe zatvoreno, već je potpuno uvezano sa njihovim kognitivnim elementima, koji pozivaju na analizu i tumačenje prikazanog sadržaja, kao i konteksta njegove upotrebe. U spoju estetskog i značenjskog, materijalnih gestova i retorike prizora koji se njihovom primenom gradi, ostvaruje se i poseban vid odnosa spram društvene pozadine prikazanog, kao i aktuelnog konteksta u kome se predstavljanje prikazanog vrši…
Više o izložbi pročitajte ovde.
U Galeriji Podroom biće otvorena samostalna izložba umetnika Nadije Mustapić i Tonija Meštrovića pod nazivom Minuta šutnje. Kustoskinja izložbe biće Zorana Đaković Minniti.

Samostalnom izložbom umetnika Nadije Mustapić i Tonija Meštrovića pod nazivom Minuta šutnje predstavlja se projekat Rijeka 2020 Evropska prestonica kulture u Beogradu, dok galerija Podroom nastavlja sa saradnjom i povezivanjem sa umetnicima i institucijama iz okruženja.
Minuta šutnje je koautorski projekat koji je nastajao tokom 2012. godine i 2013. godine na brodogradilištima „3.maj” i „Brodosplit” i kroz saradnju sa samim radnicima. Iza aktuelne ekonomsko-političke teme privatizacije brodogradilišta ili kraja tradicije brodogradnje u Hrvatskoj, stoji društveno marginalizovan, intenzivan rad kojem su izloženi radnici u toku proizvodnje. Rad govori o krhkosti identiteta, egzistencijalnoj i ekonomskoj neizvesnosti, nelagodnosti nakon trancizijskog perioda, reflektujući situaciju koja zadire i šire od lokalne problematike.
Izložba se realizuje u okviru programa projekta Rijeka 2020 Evropska prestonica kulture u Beogradu i deo je programskog pravca Kuhinja.